down memory lane.

Memandangkan suma org sibuk2 pasal result,
here’s the melodramatic part of my achievements so far.. =}

1.time kicik2 dulu,skolah rendah d St. Agnes Likas, aku penah dapat tawaran amik PTS punya exam tpi betapa sotnya diriku ini,aku sengaja kasi gagal exam tuh sbb satu,aku xmau ilang kawan2 aku. dua, aku xmau kawan dgn org2 tua setaun dari aku. tiga,kakak aku setaun ja tua dari aku so aku xmau sama dgn dia.. 😛
2.time UPSR pla,bet sama kawan2, tgk sepa yg dapat paling tnggi…ada tuition lg dgn cikgu cina tpi time mau amik result UPSR pla ak takut mau pigi sekolah,takut xdpt result baik~*kicik2 lgi suda pandai main bet2 kan..hikhikhik..*last2,dorg bpa n my siblings temankan,jumpa cikgu n dapat 4A1B..ahahha..aku x jumpa pun my friends lpas amik result,betapa sotnya aku..baru2 ni ada aku kemas2 fail sijil aku,tgk2 teda bha sijil UPSR yg asli..ada pun yg copy ja..ntah mana da ilang..huhu..

3.time dah menigkat remaja,aisehh..aku masuk pla SMK Perempuan Likas,teda pun background ada skolah agama,trus ak kena kasi masuk kelas projek,kelas Berlian~wahh,terasa diriku begitu berharga..hehe..time ni aku da PMR,sedar dunia da skit,adala belajar2..aku ingat lagi aku ckp sama bapa aku if aku dapat 5A,dia mesti belikan aku laptop..skali tgk dapat 6A1B2C..almaklumlah, yg C tu dua2 subjek aku lemah gemalai dari dulu lgi,Arab dgn Sejarah..bayangkan kawan aku di sebelah time amik PMR tu kan,tertidur lagi dia masa amik paper Sejarah,bulih2 dapat B,aku yang wide awake ni,dpt C???haha. trus bapa aku cakap dia xmau belikan aku laptop sebab aku dapat 6A, extra 1A..ehehe,betul jgk..aku pun x tau napa aku mau guna laptop time ni,bukan penting pun bha..betapa sotnya diri aku ni…

4.bila dah serius skit time SPM,jeng jeng jeng, time ni jg la aku sgt x serius..aku xda memory pun pasal aku blaja ka,revise ka..teruk gila la..penah lagi aku dgn kwan2 segila aku pigi library di bandar KK tu,kunun mau study..study apanya,kmi jalan2 trus pigi KK Plaza,jalan2 and makan2..hahahha,enjoy idup betul..time amik paper seni, bulih2 lagi aku tertidur masa mewarna lukisan aku tuh..trus tersalah warna mangga,dri warna kuning aku kasi warna ijau berabis..skali tgk result,na rasakan ko, skali kuar 2A n 11mix2 grade..ya,aku amik 13 subjek termasuk seni wlaupun aku aliran sains agama..seni yg org cakap senang mau A tuh pun aku dpt B..betapa sotnya aku ni..

5.setelah gagal membuktikan kemampuan diri,kunun~,aku masuk Form 6 di SMK Kolombong,aliran sains jg..tapi disana,aku xda kawan..bosan btul,mcm masuk dunia asing ni bha…penah ada satu student tnya apa aliran aku amik, aku slaba ckap aliran sains agama..buduss..lpas tu baru aku sedar rupa2nya dia tnya aliran apa aku amik time form 6 tuh..patutla bdak tu muka dia blur2 tgk aku..ahhahahah….suma org aku x kenal,wlaupun dorg baik2 sama aku and ada hensem boy dalam kelas aku,4 ari disana mimg rasa mcm 4 taun,betapa sotnya diri aku…dtg ja tawaran dari UiTM, zupp…ilang trus aku dari sana..sepantas kilat aku dgn bapa aku urus proses kuar sekolah.. XD

6.ni barula heaven!zaman2 pre science la yg paling syiok aku rasa,sebab zaman ni singkat ja,kali pasal tuh..time sem 1 tuh,aku gagal math. apa nda, aku xingat pun aku ada letak apa2 jwpan ah di paper aku time tu..haha~ betapa sotnya aku ni..trus masuk sem 2. time ni aku serius da skit,xmau dismiss kan..trus aku dekan!hehe~3.5+ la..bangga jg la aku skit..

7.msuk2 ja diploma,time sem 2 dtg lagi penyakit gila aku time SPM..lagi teruk,aku xcape2 class,x buat tutorial,mulut becok betul,sampai aku repeat chemistry…betapa sotnya diri aku ni..trus aku nangis kunu bila check result aritu..aish..mimg rusak berabis la pointer aku time tuh,nasib teguh jg pointer tuh d 3 tpi susah mau naik balik suda..hmph..

8.bila da jatuh,org berdiri balik kan?alhamdulillah…aku bukan org yang gagal,aku mau buktikan sama suma org yg aku boleh dapat dekan if aku mau..sem 4 ni,bukan jg la aku berabis belajar,serius..bulih2 lagi aku jalan2 time final exam tu ah…syukurr,dapat jg aku dekan,pointer paling tinggi penah aku dapat sepanjang 21taun aku hirup udara di bumi…hahahaha…puas ati la org bilang..tahniah kpd diri sendiri..bila dah berjaya,mimg sgt manis sbb da berusaha keras spnjang 1 sem.. =D

*aku rasa ni la post aku yg panjang melarat2 sejak akhir2 ni…hee~*

About alynahraigorilla

I am myself n no one else can understand me better than myself. I am I n no other alphabet can be I as I is only I n I has no other I in the whole world n future n bla bla bla...(I am unstoppable when talking nonsense..)haha..^^ You can call me Rai but usually people call me Aly on the net..why?both are my name la..my real name is to0o0o long and you would've misspelled it or mispronounce it. BTW, its Raimalynah, not raimalaynah or raimalinah. XD
This entry was posted in June 2010, myself. Bookmark the permalink.

2 Responses to down memory lane.

  1. fa says:

    rai sgt ;lucu okeyyyyyy..hahaha..rindu gilak kan old school!!!raima..bestnya dapat dekannnn..aku ni tah bila boleh dpt mumtaz..wuwwu…congrats syg! u can do it!!!

  2. feefa~~haha,aku pun rindu jga…alhamdulillah,aku pun xsangka2…thanks,u can do it too bha,ko lagi la…i'm praying for u,always…hee~best of luck! =D

Leave a comment